Skontaktuj się z nami

+48 730 668 341
+48 508 354 544
 

Napisz wiadomość

biuro czynne od 8:00 do 16:00

Certyfikacja ISO 9001

Certyfikacja Systemu Zarządzania Jakością- ISO 9001
Certyfikacja systemu zarządzania ISO 9001 dotyczy oceny systemu zarządzania, który koncentruje się na szeroko rozumianej jakości i ma zastosowanie w każdej organizacji we wszystkich jej obszarach produkcji lub usług. System ISO 9001 jest obecnie uznawanym na całym świecie standard, którego certyfikacja  stanowi potwierdzenie spełniania przez organizację określonych wymagań jakościowych.

Chcesz poznać szczegółową ofertę certyfikacji
Skontaktuj się z nami Wypełnij formularz Zamów szkolenie

Zasady certyfikacji ISO 9001

International Standard ISO 9001 stworzony został przez Międzynarodową Organizację Normalizacyjną - International Organization for Standardization (ISO), której celem jest publikowanie i rozpowszechnianie międzynarodowych standardów zarządzania jakością. ISO 9001:2008 to najnowsza wersja norm wydanych i obowiązujących od 14 Listopada 2008 roku. Certyfikat wydany przez niezależny organ akredytowany, zapewnia, że system zarządzania jakością jest wdrożony, udokumentowany i stosowany zgodnie z wymaganiami ISO 9001.

Korzyści

  1. stabilne utrzymywanie określonego poziomu jakości w zakresie dostarczanych produktów i usług
  1. jasne określenie zasad nadzoru nad przestrzeganiem systemu zapewnienia jakości
  1. wzrost wiarygodności firmy w oczach klientów i innych partnerów biznesowych
  1. dzięki zapisanym procedurom, szybkie określenie przyczyn niezgodności i błędów
  1. zaprowadzenie porządku i zasad jakości w kluczowych procesach biznesowych

Realizacja procesu audytowego

ETAP I Audyt wstępny (dobrowolny)

ETAP I Audyt wstępny (dobrowolny)

Ocena dokumentacji i zapisów systemu ISO 9001 w celu określenia stopnia gotowości organizacji do przystąpienia do audytu certyfikacyjnego.

ETAP II Certyfikacja przez akredytowaną jednostkę certyfikującą

ETAP II Certyfikacja przez akredytowaną jednostkę certyfikującą

Ocena i rejestracja wniosku o certyfikację na zgodności z ISO 9001.

Wyznaczenie terminu przeprowadzenia certyfikacji (audytu certyfikacyjnego jest prowadzone w dwóch etapach).

Powołanie zespołu audytorów.

Plan kontroli procesów jakości.

Ocena systemu w etapach:
a) przegląd dokumentacji klienta,
b) badanie stanu faktycznego na miejscu u klienta.

Raport z audytu certyfikacyjnego, ocena sprawozdania z audytu przez jednostkę certyfikującą i wydanie certyfikatu.

uwagi  Uwagi

Certyfikat jest ważny przez 3 lata ale co roku jest prowadzony audyt nadzoru. Wyniki z audytu nadzoru są potwierdzeniem ważności certyfikatu i sprawdzeniem stosowania przyjętych standardów. W przypadku stwierdzenia istotnych odchyleń (niezgodności z normą)  certyfikat może być cofnięty.

Systemy związane